Friday, 1 January 2016

SELAMAT TAHUN BARU 2016

Assalamualaikum,

Salam Jumaat, salam yang penuh barakah. 
Alhamdulillah, masih berpeluang meneruskan hidup di tahun yang baru ini.
Mudah2an mamamyja sekeluarga diberikan kesihatan yang baik, 
dimurahkan rezeki, diterangkan hati dan dipermudahkan segala urusan bagi hari-hari yang mendatang
InsyaAllah, amin..

Apa aktiviti hari nih yer??
Macam biasa lots of things need to settle it.
Dah 2 orang start sekolah nih. 
Mamamyja memerlukan perbelanjaan yang banyak.
Mula rasa nak buat '2 kerja'. Haha
Memang dah buat pon, tambahan pula lebih melampau-lampau. Cam tamak rasanya.. 


Positif Attitude

Kat FB banyak sangat terbaca azam masing2. Bersepah-sepah rasanya.
Pernah terbaca tahun lepas dan tahun nih azam yang sama berulang. TAPI..
Adakah kita betul-betul berazam. Atau sekadar .......? 

Semuanya bergantung kepada Nawaitu kita. 
If kita benar2 nak berubah, cuba berubah walaupun tidak banyak tapi..
sekurang-kurangnya kita mencuba. Der jugak yang berkata;
'xkan nak berubah pon nak kena bagitahu semua orang?'
tidak perlu pon, tapi manusia nih melihat. tidak sikit banyak. 
Jadi kalau dalam satu tahun keadaannya sama adakah ia betul2 berubah??

Mamamyja berharap sangat tahun ini mamamyja dikelilingi oleh orang-orang yang positif attitude. Janganlah terlalu membawa perangai menganyam ketupat yang tidak menjadi. Belum lagi di tambah dengan Keyboard Warrior.. Sudah-sudahlah tu.

Tahun 2015 adalah tahun yang begitu pahit untuk mamamyja ingat kembali. Rasanya tidak perlu mengimbau kenangan lalu. I don't want to cry again.

Jangan ambil hati dengan kenyataan diatas. Mamamyja cuma luahkan per yang terpendam
I know xsemua perfect. Diri mamamyja sendiri pon.
Bukan nak pandang buruk orang, cuma mamamyja suka guna ayat nih
'aku xganggu hidup ko, ko jangan ganggu hidup aku'
Very simple sebenarnya kan??? 
Cubalah jadi mulut tempayan yang boleh ditutup.

~ The End ~

1 comment:

  1. selamat tahun baru mamamyja..semoga 2016 ni lebih positif dan dikelilingi orang-orang yang positif juga ye..

    ReplyDelete