Wednesday, 3 September 2014

CABARAN 30 HARI: HARI 3 - SESUATU YANG MENGUATKAN ANDA



Assalamualaikum,

Dah masuk hari ke-3. Sebelum masuk keje, cepat2 taip sebab banyak keje nak diselesaikan hari ini. Maklumlah dah nak cuti bersalin nih. Dengan perut arghhhh laparnyer... lambatnyer nak jam 8.30 nak makan bersama kengkawan. Oh Tidak!!!!

Cabaran Hari 3 - Sesuatu Yang Menguatkan Anda


Al-Quran adalah 'sesuatu' yang menguatkan mamamyja sehingga sekarang. Alhamdulillah tiap-tiap hari tidak pernah mist apatah lagi time2 mengandung nih. Dengan yakin pabila membaca, alhamdulillah tiap kali mengandung mamamyja tidak pernah mengidam yang bukan-bukan. Alhamdulillah dengan izin Allah kesakitan bersalin itu dapat mamamyja harungi walaupun memang perit sebenarnya. Itu menjadikan mamamyja lebih kuat. Kuat untuk menghadapi apa jua rintangan..

Oklah rasanya sampai sini lah yer. Hehe, mamamyja nak sambung kerja nih. Nantikan Cabaran Hari Ke-4 pula

13 comments:

  1. cabaran ape nih??
    okeh2.. nak baca n3 sebelum nih.. :)

    ReplyDelete
  2. Wah nak dekat bersalin dah...semoga semuanya berjalan dengar lancar ya...

    Ya Al-Quran sesuatu kekuatan dan panduan hidup kita =)

    ReplyDelete
  3. Betul, Al-Quran merupakan panduan yang kuatkan insan untuk menghadapi segala rintangan :)

    ReplyDelete
  4. Salam mama myja.

    Inilah penguat semangat yang sebenar. Allahuakbar.
    Salam kenal.. :)

    Semoga mama myja dan baby selamat hendaknya.

    ReplyDelete
  5. Semoga semuanya berjalan dengan lancar dan mamamyja selamat bersalin nnt ya..
    Al-quran sumber kekuatan kita sebagai manusia. bila rasa tidak tenang, rasa gelisah, rasa sedih.. bacalah ia..Al-quran perlu untuk panduan kita..

    ReplyDelete
  6. Assalamua'laikum wbt
    tahniah dah dekat nak bersalin... truskan amalan membaca al-qur'an..in sya Allah anak yang lahir cerdik & bijak...
    semoga Allah permudahkan urusan bersalin

    ReplyDelete
  7. betul tu mamamyja... insyaAllah nanti bersalin jugak senang je :) semoga mamamyja dan baby sihat ya... sha follow sini...

    ReplyDelete
  8. ALHAMDULILLAH. al-quran kekuatan dan panduan utk kita teruskan hidup. salam ukhuwah dari hana. :)

    #baru sempat singgah sini. kerja deh. hehe tak sabar tunggu cabaran seterusnya ^_^

    ReplyDelete
  9. Berpegang pada Al-Quran saja. Semuanya ada

    ReplyDelete
  10. jaga kandungan elok2...Al-Quran adalah pegangan dan pertunjuk bagi orang islam..InsyaAllah

    ReplyDelete
  11. Setuju... Al Quranlah yabg dapat menenangkan jiwa

    ReplyDelete
  12. Bagus, alhamdulillah bersama alquraan selalu, moga diberikan kemudahan olehNya masa melahirkan nanti ..ehh sempat habis cabaran x ni?

    ReplyDelete
  13. Subhanallah. ..semoga dipermudahkan kelahiran..Insya Allah

    ReplyDelete